Jesteśmy placówką, która funkcjonuje przez cały rok. Przyjmujemy dzieci o potrzebie kształcenia specjalnego i dzieci z Wczesnym Wspomaganiu Rozwoju Dziecka (WWRD). Zapraszamy do zapisów - trwa nabór! 

Zajęcia terapeutyczne

Przedszkole Słoneczko to miejsce, gdzie specjaliści z różnych dziedzin współpracują, aby pomóc osobom potrzebującym wsparcia terapeutycznego. Nasze podejście opiera się na holistycznym spojrzeniu na dziecko, uwzględniając jego fizyczne, emocjonalne i umysłowe potrzeby. Wszystko to, aby pomóc naszym podopiecznym osiągnąć pełnię zdrowia i samodzielności. Stawiamy na indywidualne podejście do każdego dziecka, dostosowując terapię do jego unikalnych potrzeb i możliwości. Oferujemy szeroki zakres terapii, które pomagają naszym przedszkolakom w codziennym funkcjonowaniu.

Dogoterapia

Dogoterapia - czyli terapia z udziałem psów, to innowacyjna metoda wykorzystująca pozytywny wpływ zwierząt na zdrowie psychiczne i emocjonalne człowieka. Zajęcia te mają na celu poprawę funkcjonowania dzieci na różnych płaszczyznach - od motoryki, przez komunikację, aż po rozwój emocjonalny. Psy wykorzystywane w dogoterapii muszą spełniać określone kryteria, takie jak odpowiednie umaszczenie, temperament czy zdrowie. Psy asystujące są specjalnie szkolone do pracy z dziećmi. Dogoterapia przynosi wiele korzyści dla dzieci, zarówno na poziomie fizycznym, jak i emocjonalnym.

Poniżej przedstawiamy najważniejsze z nich:

  • rozwój motoryki - współpraca z psami pomaga dzieciom rozwijać swoje umiejętności motoryczne, zarówno te duże, jak i małe. Przykładowo, podczas zajęć dzieci mogą uczyć się chodzić, trzymając psa na smyczy czy karmić go, co wpływa na poprawę koordynacji ruchowej. Ponadto, zabawy z psem, takie jak rzucanie piłki czy aportowanie, angażują różne grupy mięśniowe oraz uczą dziecko prawidłowej postawy ciała.
  • komunikacja i rozwój społeczny- psy są doskonałymi partnerami do nauki komunikacji niewerbalnej. Dzieci uczą się odczytywać sygnały wysyłane przez zwierzęta, takie jak ułożenie uszu czy ogona. Ponadto, dogoterapia pomaga w nawiązywaniu kontaktów z innymi dziećmi oraz dorosłymi. Dzieci uczestniczące w terapii często chętniej dzielą się swoimi przeżyciami, uczuciami czy myślami.
  • rozwój emocjonalny - kontakt z psami może pomóc dzieciom w radzeniu sobie ze stresem, lękiem czy smutkiem. Psy potrafią wyczuć emocje człowieka i odpowiednio na nie reagować, co sprawia, że dziecko czuje się zrozumiane i akceptowane. Współpraca z psami może również wpływać na wzrost poczucia własnej wartości oraz pewności siebie u dzieci.

 

dogoterapia-2
dogoterapia-7
dogoterapia-9
dogoterapia-11
dogoterapia-13
dogoterapia-1
dogoterapia-12
dogoterapia-10
dogoterapia-3
dogoterapia-5
dogoterapia-4
dogoterapia-6
dogoterapia-8

 

dogoterapia

Piesek i nauczyciel

mata do dogoterapii


Hipoterapia

Hipoterapia to forma terapii, która wykorzystuje ruch konia do stymulacji rozwoju dziecka. Dzieci podczas zajęć uczą się utrzymywać równowagę, co wpływa na rozwój ich koordynacji i siły mięśniowej. Kontakt z koniem ma pozytywny wpływ na rozwój emocjonalny i społeczny dziecka. Hipoterapia jest szczególnie polecana dla dzieci z zaburzeniami ruchowymi, ale może przynieść korzyści każdemu dziecku. 

 

hipoterapia-1
hipoterapia-4
hipoterapia-3
hipoterapia-2

 

Alpakoterapia

Alpakoterapia to forma terapii, która wykorzystuje kontakt z alpakami do stymulacji rozwoju dziecka. Alpaki to zwierzęta o łagodnym temperamencie, które doskonale nadają się do pracy z dziećmi. Kontakt z nimi pomaga dzieciom rozwijać umiejętności społeczne, takie jak komunikacja niewerbalna czy empatia. Opieka nad alpakami uczy dzieci odpowiedzialności i szacunku dla zwierząt. Alpakoterapia jest szczególnie polecana dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ale może przynieść korzyści każdemu dziecku. 

 

alpakoterapia-1
alpakoterapia-2
alpakoterapia-4
alpakoterapia-3
alpakoterapia-6
alpakoterapia-5
alpakoterapia-8
alpakoterapia-7
alpakoterapia-9
alpakoterapia-10
alpakoterapia-11

 

Logopedia (w tym elektrostymulacja)

Zajęcia prowadzone przez naszych logopedów, w tym neurologopedów, skoncentrowane są na poprawie funkcji mózgu i układu nerwowego. Mają one na celu wspomaganie rozwoju dziecka poprzez stymulację jego zdolności językowych. W trakcie terapii stosuje się różnorodne metody pracy, takie jak ćwiczenia artykulacyjne, trening słuchowy, rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem czy ćwiczenia pamięciowe. Ważnym elementem terapii jest również nauka technik relaksacyjnych oraz radzenia sobie ze stresem. Zajęcia neurologopedyczne są skierowane przede wszystkim do dzieci z trudnościami w nauce czytania, pisania, liczenia oraz z zaburzeniami koncentracji uwagi.

Korzyści płynące z uczestnictwa w zajęciach logopedycznych i neurologopedycznych są nie do przecenienia. Przede wszystkim dziecko uczy się prawidłowej wymowy dźwięków, co ma ogromny wpływ na jego komunikację z otoczeniem. Poprawa umiejętności językowych wpływa również na rozwój intelektualny dziecka, gdyż ułatwia mu zdobywanie wiedzy oraz przyswajanie informacji.

W przypadku dzieci z trudnościami w nauce czytania czy pisania, zajęcia te pomagają im w osiągnięciu sprawności w tych dziedzinach. Dzięki temu mogą one lepiej radzić sobie w szkole oraz uniknąć problemów związanych z brakiem umiejętności czytania ze zrozumieniem czy pisania poprawnie.

 

logopedia-3
logopedia-4
logopedia-5
logopedia-6
logopedia-7
logopedia-8
logopedia-9
logopedia-10
logopedia-11
logopedia-1
logopedia-2

 

Metoda Tomatisa 

Jednym z głównych założeń metody Tomatisa jest przekonanie, że umiejętność słuchania odgrywa kluczową rolę w procesie rozwoju dziecka. Dlatego terapia ta skupia się na rozwijaniu i doskonaleniu tej umiejętności, co ma pozytywny wpływ na wiele innych aspektów życia dziecka. W praktyce terapia Tomatisa polega na regularnym słuchaniu specjalnie dobranych utworów muzycznych, które mają stymulować mózg i poprawiać jego funkcjonowanie. Przede wszystkim może ona pomóc w rozwoju mowy i komunikacji, co jest szczególnie ważne dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu czy z opóźnionym rozwojem mowy. Dzięki niej dzieci uczą się lepiej słuchać, co przekłada się na łatwiejsze nawiązywanie kontaktów z rówieśnikami i dorosłymi. Dzieci, które mają problemy z koncentracją, czytaniem czy pisaniem, często zmagają się również z trudnościami w słuchaniu. Terapia ta może pomóc im w poprawie tych umiejętności, co przełoży się na lepsze wyniki w nauce i łatwiejsze przyswajanie wiedzy. Warto również zauważyć, że metoda terapii Tomatisa może być pomocna dla dzieci z ADHD. Poprawa koncentracji i zdolności słuchania może przyczynić się do zmniejszenia impulsywności i nadpobudliwości, co ułatwi im funkcjonowanie zarówno w domu, jak i w szkole.

 

terapia-tomatisa-2
terapia-tomatisa-3
terapia-tomatisa-4
terapia-tomatisa-1

 

TUS (Trening Umiejętności Społecznych)

W dzisiejszych czasach umiejętności społeczne są niezwykle ważne, a ich rozwijanie u dzieci od najmłodszych lat może znacząco wpłynąć na ich przyszłe życie. Trening umiejętności społecznych to metoda mająca na celu rozwijanie kompetencji społecznych u dzieci. Uczy ono młodych ludzi, jak prawidłowo zachowywać się w różnych sytuacjach społecznych, radzić sobie z emocjami, nawiązywać i utrzymywać relacje z innymi osobami oraz rozwiązywać konflikty. TUS opiera się na założeniu, że umiejętności społeczne można i warto kształtować już od najmłodszych lat, gdyż wpływają one na jakość życia człowieka w przyszłości. Terapia ta przynosi wiele korzyści, zarówno dla samych dzieci, jak i dla ich rodziców oraz nauczycieli. Przede wszystkim uczestniczące w nim dzieci uczą się, jak radzić sobie z własnymi emocjami oraz jak je wyrażać w sposób konstruktywny. Dzięki temu są bardziej pewne siebie, a także potrafią lepiej nawiązywać i utrzymywać relacje z rówieśnikami. Ponadto TUS uczy dzieci asertywności, czyli zdolności do wyrażania własnych potrzeb i oczekiwań w sposób jasny i szanujący innych. Dzieci uczą się również rozwiązywać konflikty, co jest niezwykle ważne zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Warto również zaznaczyć, że trening umiejętności społecznych może pomóc dzieciom zmagającym się z problemami emocjonalnymi, takimi jak lęk czy depresja.

Terapia pedagogiczna

Terapia ta ma na celu wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży z różnymi trudnościami w nauce, komunikacji czy zachowaniu. Terapeuta pedagogiczny współpracuje z dzieckiem, jego rodzicami oraz nauczycielami, aby opracować indywidualny program wsparcia. Terapia ta może obejmować różne metody i techniki, takie jak trening umiejętności społecznych, ćwiczenia koncentracji czy nauka strategii radzenia sobie z emocjami.

Zajęcia z psychologiem

Zajęcia z psychologiem to proces, w którym dziecko współpracuje z wykwalifikowanym psychologiem w celu rozwiązania problemów emocjonalnych, behawioralnych czy społecznych. Psycholog może pomóc maluchowi lepiej zrozumieć swoje uczucia, zachowania i myśli, a także nauczyć go sposobów radzenia sobie ze stresem czy konfliktami. 

Fizjoterapia wodna

Fizjoterapia wodna, zwana również hydroterapią, to metoda rehabilitacji wykorzystująca właściwości wody do leczenia różnych schorzeń i zaburzeń ruchowych. Woda pozwala na wykonywanie ćwiczeń z mniejszym obciążeniem stawów i mięśni, co sprawia, że terapia ta jest szczególnie polecana dla osób z chorobami reumatycznymi. Fizjoterapia wodna może przyczynić się do poprawy siły mięśniowej, ruchomości stawów oraz ogólnej kondycji fizycznej dziecka.

Integracja sensoryczna

Zajęcia z integracji sensorycznej pomagają dzieciom lepiej zrozumieć i przetwarzać informacje sensoryczne. Jest to metoda, która wykorzystuje różne zmysły do stymulacji rozwoju dziecka. 

przedszkolesloneczko-zwolen-01
przedszkolesloneczko-zwolen-00
przedszkolesloneczko-zwolen-02
dzieci-01
dzieci-00
dzieci-02
dzieci-03
dzieci-04
dzieci-05
dzieci-06
dzieci-07
dzieci-09
dzieci-08

EEG Biofeedback

EEG Biofeedback to terapia biologicznego sprzężenia zwrotnego, która uczy dziecko w sposób świadomy zmieniać wzorzec wytwarzanych fal w mózgu, tak aby mózg pracował wydajniej i szybciej. Sygnał z jednego punktu na głowie dziecka jest przetwarzany na zrozumiałą dla dziecka postać graficzną (wykres, animację bądź grę wideo). Dzięki temu sprzężeniu zwrotnemu dziecko wie, kiedy jest skoncentrowane, a kiedy przestaje się koncentrować. Pozwala to nauczyć się reakcji własnego mózgu i tak modyfikować jego pracę, aby funkcjonował efektywnie.

Trening Neurofeedback rekomenduje się zarówno osobom zdrowym, które pragną podnieść sprawność umysłu, jak i tym, którzy chcą złagodzić objawy różnych zaburzeń:
•trudności szkolne (wyniki w nauce niższe od oczekiwanych);
•specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia);
•kłopoty z planowaniem i właściwą organizacją pracy;
•zaburzenia koncentracji uwagi (w przebiegu ADD, ADHD);
•nadpobudliwość psychoruchowa (w przebiegu ADHD);
•zaburzenia zachowania, problemy z właściwym zachowaniem i ogólną samokontrolą;
•autystycznymi,
•z zaburzeniami rozwojowymi ze spektrum autyzmu;
• zespół Aspergera;
•zaburzenia snu;
•stany lękowe, depresja;
•trema, napięcie wewnętrzne, niska samoocena;
•przewlekłe bóle głowy, migreny;
•chroniczne zmęczenie;
•tiki. 

Treningi EEG Biofeedback umożliwiają:
•poprawę szybkości zapamiętywania, uczenia się;
•usprawnienie motoryki;
•poprawę koordynacji wzrokowo-ruchowej;
•skracanie czasu reakcji;
•pomagają w uodpornieniu na stres;
•pomagają w zmniejszeniu napięcia emocjonalnego;
•pomagają w osiąganiu stanu relaksu i dobrego samopoczucia;
•ćwiczą koncentrację, uwagę;
•uczą panowania nad emocjami;
•poprawiają samoocenę.  

Terapia ręki

Terapia ręki to metoda rehabilitacji osób z zaburzeniami funkcjonowania kończyn górnych. Terapeuta zajmuje się oceną i leczeniem problemów związanych z ręką i jej funkcjonowaniem, takich jak ból, osłabienie mięśni czy ograniczenie ruchomości. Terapia ta może obejmować ćwiczenia wzmacniające, techniki relaksacyjne, a także naukę wykonywania codziennych czynności.

Zajęcia z komunikacji alternatywnej

Zajęcia z komunikacji alternatywnej pomagają dzieciom, które mają trudności z komunikacją werbalną, wyrażać swoje myśli i uczucia za pomocą innych form komunikacji, takich jak gesty, obrazy czy technologia.

 

komunikacja-alternatywna-3
komunikacja-alternatywna-2
komunikacja-alternatywna-1

 

Smyko-multisensoryka

Zajęcia ze Smyko-multisensoryki, są to zajęcia sensoryczne, wg autorskiego programu zajęć multisensorycznych stymulujących wszystkie zmysły, stworzony przez pedagoga specjalnego, terapeutę integracji sensorycznej, specjalistę diagnozy i terapii pedagogicznej Aleksandrę Charezińską.  

Zajęcia multisensoryczne mają charakter:

  • rozwojowy - całościowe wspieranie rozwoju dziecka, 
  • profilaktyczny - zapobieganiu deficytów sensorycznych powiązanych ze zbyt małą ilością bodźców, które są potrzebne do prawidłowego rozwoju, 
  • przesiewowym - określenie profilu sensorycznego dziecka, jeśli dziecko intensywnie poszukuje lub unika pewnych bodźców sensorycznych,
  • edukacyjny 
  • zabawowy - zajęcia odbywają się w formie zabawy,
  • nastawionym na proces - a nie na efekt. na zajęciach najważniejsza jest zabawa i doświadczanie, a nie wykonanie danej pracy plastycznej czy zadania

 

smyko-multisensoryka-1
smyko-multisensoryka-3
smyko-multisensoryka-5
smyko-multisensoryka-8
smyko-multisensoryka-7
smyko-multisensoryka-9
smyko-multisensoryka-2
smyko-multisensoryka-4
smyko-multisensoryka-6
smyko-multisensoryka-10